Jeśli chcesz zadbać o dobry stan techniczny swojego pojazdu, warto pomyśleć również o konserwacji jego podwozia. Regularnie zakonserwowane pozwoli cieszyć się idealnym stanem, bez korozji, przez lata. Podwozie to bardzo ważny element samochodu, wpływający na bezpieczeństwo jazdy, dlatego warto jak najszybciej je zabezpieczyć, unikając tym samym przyszłych kosztownych ingerencji w strukturę samochodu.
Kiedy więc przeprowadzić konserwację podwozia w swoim samochodzie?
Jeśli chodzi o samochody fabrycznie nowe, to z konserwacją możemy zaczekać kilka lat. Zwykle samochody wyjeżdżające z fabryki mają swoje oryginalne zabezpieczenie podwozia. Jeśli jednak samochód taki nie posiada oryginalnego zabezpieczenia, to możemy wykonać takie zabezpieczenie zaraz po zakupie.
Jeżeli z kolei zastanawiasz się nad zakupem samochodu używanego, to warto jeszcze przed kupnem udać się na stację diagnostyczną i sprawdzić, w jakim stanie jest podłoga samochodu. Często bywa tak, że samochód dziesięcioletni od nowości nie miał wykonanej żadnej konserwacji, co mogło doprowadzić do zaawansowanej korozji. Jeśli takiej warstwy ochronnej nie ma, a na podłodze widać oznaki korozji, a tym bardziej dziury, powinniśmy zastanowić się, czy warto w taki samochód inwestować. Może okazać się, że do remontu jest cała podłoga, wraz z ingerencją blacharza. Gdy kupimy jednak samochód ze zdrową podłogą, trzeba ocenić jakość konserwacji. Jeśli widać większe spękania i ubytki, powinniśmy zdecydować się na wykonanie konserwacji. Możemy zrobić to własnoręcznie albo udać się do specjalistycznego warsztatu. Najlepiej wykonać konserwację przed okresem zimowym. Wtedy podłoga najbardziej narażona jest na szkodliwe działanie soli drogowej i warunków atmosferycznych. Dobrze wykonana konserwacja ogranicza częstotliwość jej wykonywania. Średnio zabieg ten powinniśmy wykonywać raz na pięć lat.
Jeśli chodzi o wykonywanie konserwacji podwozia, to nie jest to ciężki zabieg, ale trzeba poświęcić mu trochę czasu. Należy przede wszystkim dobrze oczyścić podłogę z wszelkiego rodzaju zabrudzeń. Następnie trzeba pozbyć się nalotu rdzy, jeśli takowy powstał na powierzchni podłogi. Możemy zrobić to za pomocom szlifierki, bądź specjalnego detergentu do usuwania rdzy. Po tym zabiegu należy wszystko dobrze odtłuścić, a następnie przejść do konserwacji podwozia. Pamiętajmy jednak o tym, aby zabezpieczyć elementy, plastikowe, osłony oraz tłumiki. Masę bitumiczną możemy nanieść za pomocą pędzla, natomiast specjalistyczne warsztaty używają do tego pistoletu pod ciśnieniem.
Po tak wykonanej konserwacji mamy pewność, że nasza podłoga jest solidnie zabezpieczona na kilka dobrych lat.
ZAMÓW USŁUGĘ SPRAWDZENIA SAMOCHODU
Działam głównie na terenie województw śląskiego, małopolskiego oraz opolskiego jednak na życzenie klienta możliwa jest ekspertyza na terenie całej Polski.
ul. Mickiewicza 3 47-480 Pietrowice Wielkie ( obok Raciborza )
mg. Inż. Krystian Stein – Specjalista ds. ekspertyz samochodowych
tel. kontaktowy : 608 208 415
e-mail : kontakt@krystianstein.pl
Zapraszamy do kontaktu w godzinach:
Pn-Pt: 8-14
Soboty: 8-14