biuro@13design.pl

tel. 608 208 415

Wycieki oleju, bać się czy negocjować i kupić?

W samochodach używanych, głównie tych powyżej 10 lat wycieki oleju to ogólno spotykane zjawisko. Pytanie czy się bać i zrezygnować z zakupu takiego samochodu czy jednak negocjować cenę i kupić? Wyciek oleju to pojęcie ogólne, a koszty naprawy uzależnione są od miejsca wycieku oraz rodzaju silnika.

Najpopularniejszym wyciekiem w starych samochodach, głównie w silnikach benzynowych aut miejskich takich jak Fiat Seicento czy Fiat Punto jest wyciek z pokrywy zaworów, prosty do zdiagnozowania i jeszcze prostszy do usunięcia. Koszt naprawy uszczelki z pod pokrywy zaworów to 40-50 zł w warsztacie samochodowym. Możemy również taką naprawę przeprowadzić sami, ponieważ jest bardzo prosta do wykonania i zajmie nam nie więcej niż 30 minut. Przed ostateczną diagnozą gdy silnik jest cały w oleju warto podjechać na myjnię i umyć silnik, po czym dać mu popracować przez jakiś czas. Na tak umytym silniku od razu zobaczymy miejsce świeżego wycieku, jeżeli faktycznie pojawi się ono w okolicy pokrywy zaworów, nie ma powodu do rezygnacji z zakupu, warto negocjować cenę i nabyć takie auto.

Kolejnym miejscem który nie powinien nas odstraszyć, jest wyciek z pod miski olejowej, często spotykany i równie tani w naprawie, minusem tego typu wymiany uszczelki jest wymóg spuszczenia starego oleju, a co za tym idzie warto wtedy wlać nowy olej do silnika. Koszt naprawy z wymianą oleju nie powinien przekroczyć 200-300 złotych w zależności od kosztu roboczogodziny warsztatu.

Bardziej kosztownym i odstraszającym jest wyciek z okolic głowicy, tego typu uszczelnienie zazwyczaj jest bardzo kosztowne i kończy się planowaniem głowicy której koszt może w zależności od silnika wynieść od kilku set do kilku tysięcy złotych. Widząc wyciek z okolic głowicy warto dokładnie to sprawdzić przed zakupem samochodu oraz sprawdzić płyn układu chłodzenia czy olej nie przedostaje się również tam. Kupując taki samochód narażeni jesteśmy na poważne koszty remontu, a co za tym idzie cena zakupu takiego samochodu powinna być adekwatnie niższa.

Kolejnym kosztownym w naprawach jest wyciek z okolic turbiny silników turbodoładowanych, może on oznaczać nieszczelność na źle dokręconych lub z wiekiem starych opaskach, a może oznaczać słabą kondycję turbiny samochodu której naprawa wiąże się z kosztami na poziomie kilku tysięcy złotych.

A więc w zależności od rodzaju wycieku oraz rodzaju silnika warto przed zakupem dokładnie sprawdzić miejsce pojawienia się wycieku po czym zadecydować czy wyciek należy do tych mało szkodliwych i tanich w naprawie czy do tych kosztownych, a zakup samochodu okazuje się nie opłacalny.

ZAMÓW USŁUGĘ SPRAWDZENIA SAMOCHODU

AutoStein – Zakup (s)kontrolowany

Działam głównie na terenie województw śląskiego, małopolskiego oraz opolskiego jednak na życzenie klienta możliwa jest ekspertyza na terenie całej Polski.

ul. Rybnicka 68, 44-310 Radlin
( Kierunek Rybnik – Wodzisław )

mg. Inż. Krystian Stein – Specjalista ds. ekspertyz samochodowych
tel. kontaktowy : 608 208 415

e-mail : biuro@13design.pl

Zapraszamy do kontaktu w godzinach:
Pn-Pt: 10-17
Soboty: 10-14

Współpracujemy z