W samochodach używanych, głównie tych powyżej 10 lat wycieki oleju to ogólno spotykane zjawisko. Pytanie czy się bać i zrezygnować z zakupu takiego samochodu czy jednak negocjować cenę i kupić? Wyciek oleju to pojęcie ogólne, a koszty naprawy uzależnione są od miejsca wycieku oraz rodzaju silnika.
Najpopularniejszym wyciekiem w starych samochodach, głównie w silnikach benzynowych aut miejskich takich jak Fiat Seicento czy Fiat Punto jest wyciek z pokrywy zaworów, prosty do zdiagnozowania i jeszcze prostszy do usunięcia. Koszt naprawy uszczelki z pod pokrywy zaworów to 40-50 zł w warsztacie samochodowym. Możemy również taką naprawę przeprowadzić sami, ponieważ jest bardzo prosta do wykonania i zajmie nam nie więcej niż 30 minut. Przed ostateczną diagnozą gdy silnik jest cały w oleju warto podjechać na myjnię i umyć silnik, po czym dać mu popracować przez jakiś czas. Na tak umytym silniku od razu zobaczymy miejsce świeżego wycieku, jeżeli faktycznie pojawi się ono w okolicy pokrywy zaworów, nie ma powodu do rezygnacji z zakupu, warto negocjować cenę i nabyć takie auto.
Kolejnym miejscem który nie powinien nas odstraszyć, jest wyciek z pod miski olejowej, często spotykany i równie tani w naprawie, minusem tego typu wymiany uszczelki jest wymóg spuszczenia starego oleju, a co za tym idzie warto wtedy wlać nowy olej do silnika. Koszt naprawy z wymianą oleju nie powinien przekroczyć 200-300 złotych w zależności od kosztu roboczogodziny warsztatu.
Bardziej kosztownym i odstraszającym jest wyciek z okolic głowicy, tego typu uszczelnienie zazwyczaj jest bardzo kosztowne i kończy się planowaniem głowicy której koszt może w zależności od silnika wynieść od kilku set do kilku tysięcy złotych. Widząc wyciek z okolic głowicy warto dokładnie to sprawdzić przed zakupem samochodu oraz sprawdzić płyn układu chłodzenia czy olej nie przedostaje się również tam. Kupując taki samochód narażeni jesteśmy na poważne koszty remontu, a co za tym idzie cena zakupu takiego samochodu powinna być adekwatnie niższa.
Kolejnym kosztownym w naprawach jest wyciek z okolic turbiny silników turbodoładowanych, może on oznaczać nieszczelność na źle dokręconych lub z wiekiem starych opaskach, a może oznaczać słabą kondycję turbiny samochodu której naprawa wiąże się z kosztami na poziomie kilku tysięcy złotych.
A więc w zależności od rodzaju wycieku oraz rodzaju silnika warto przed zakupem dokładnie sprawdzić miejsce pojawienia się wycieku po czym zadecydować czy wyciek należy do tych mało szkodliwych i tanich w naprawie czy do tych kosztownych, a zakup samochodu okazuje się nie opłacalny.
ZAMÓW USŁUGĘ SPRAWDZENIA SAMOCHODU
Działam głównie na terenie województw śląskiego, małopolskiego oraz opolskiego jednak na życzenie klienta możliwa jest ekspertyza na terenie całej Polski.
ul. Mickiewicza 3 47-480 Pietrowice Wielkie ( obok Raciborza )
mg. Inż. Krystian Stein – Specjalista ds. ekspertyz samochodowych
tel. kontaktowy : 608 208 415
e-mail : kontakt@krystianstein.pl
Zapraszamy do kontaktu w godzinach:
Pn-Pt: 8-14
Soboty: 8-14